sobota, 26 maja 2018

"Cień rycerza" Sebastien de Castell


Druga części cyklu "Wielkie Płaszcze"

Książkę tę dostałam do recenzji od wydawnictwa Insignis. Jednak zanim rozpoczęłam jej lekturę musiałam nadrobić moje zaległości i zapoznać się z częścią pierwsza cyklu pod tytułem "Ostrze zdrajcy". Bardzo się cieszę, że miałam możliwość poznać twórczość Sebastiena de Castell, gdyż jego ksiazki były dla mnie powiewem nowości i niezwykle przyjemna lekturą.

Cały cykl to powieści spod znaku płaszcza i szpady, na myśl przywołują jako pierwsze skojarzenie przygody muszkieterów. Ale nie są one osadzone w historycznej Francji, lecz w Tristii - krainie, w której oprócz rządnych władzy książąt, władzę sprawuje również magia. Mamy więc do czynienia z fantasy, czyli moim ulubionym gatunkiem literackim.

Falcio, Brastiego i Kesta poznaliśmy już w pierwszej części cyklu. Ocalili oni córkę swojego ukochanego, zmarłego króla przed śmiercią i teraz ruszają na wyprawę do południowych księstw, w celu zyskania sprzymierzeńców w walce z podstępną Trin.

Autor powoli lecz nieustannie coraz bardziej zaznajamia nas ze światem przez siebie wymyślonym. W retrospekcjach poznajemy historię Tristii i króla Paelisa, w trakcie wydarzeń bieżących dowiadujemy się coraz więcej o magii, a także o spiskach i tajemnicach otaczających naszych bohaterów. 

Prawdziwą perełką tego cyklu jest sam główny bohater. Falcio to postać zachwycająca. To człowiek godny podziwu, to romantyk, to filozof. Jego postawa budzi we mnie nieustannie podziw. To dzięki niemu pokochałam te książki. I to głownie dla niego z niecierpliwością czekam na dalsze części.

Jednak nie jest on jedyną zaletą powieści. Ciekawa, niebanalna fabuła, wartka akcja pełna przygód, pojedynków, a nawet bitew. Trochę romantycznej miłości, ale nie za dużo - tak w sam raz. Zaskakujące zwroty akcji i tajemnice, których nikt się wcześniej nie spodziewał.

Z całego serca polecam obie książki autora, które czytałam. Liczę, że pozostałe części cyklu "Wielkie Płaszcze" będą równie dobre. Już nie mogę się ich doczekać.

2 komentarze:

  1. Książka świetnie się zapowiada, akurat szukam czegoś z takiej fantastyki :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie polecam. Również pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń